Kennecott Utah Copper's Bingham Canyon Mine

1 oktober 2011 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Heerlijk geslapen en vroeg uit de veren voor de start aan de 1ste dag. We zijn met Peter en Angie en de 2 kleindochters Brooklyn (7) en London (5) uit gaan ontbijten, heerlijk en later zijn we begonnen aan onze dag tour. Als eerste zijn we naar de kopermijnen geweest (Kennecott Utah Copper's Bingham Canyon Mine) Peter is met ons mee gegaan en het was heel indrukwekkend om alles te zien. We zullen later wel wat foto's erop zetten. Hier is werelds grootste kopermijn en waarook zilver en goud wordt gewonnen. Na alles goed bekeken te hebben zijn we naar onze Ome Cor en Tante Gon gegaan (hij is de broer van onze moeders) en was wel een emotioneel weerzien. De laatste keer dat ik (Monique) hun had gezien was ik ongeveer 9 jaar oud. Ome Cor is nu 86 en Tante Gon 83 jaar. We hebben even lekker kunnen praten en heerlijke erwtensoep gegeten. Het afscheid viel wel een beetje zwaar, maar wel fantastisch hun te zien. De afstanden zijn hier toch wel ver en we moesten wel op tijd terug zijn want onze neef Harry met zijn vrouw Gloria en zoon Ben kwamen opbezoek voor ons bij Peter. Was ook voor mij een langetijd geleden hun weer te zien en heel erg gelachen, natuurlijk om onze verloren koffers. Oh ja die koffers! Peter heeft nog een telefoontje er tegen aan gegooid want nog niets van hun gehoord en het was inmiddels erg laat. Het werd dus om 21.30 nog een keer gebeld want de koffers waren wel onderweg maar we zagen niks en ............... Ja hoor rond 22.30 uur scheurde de koerier de driveway op met onze koffers, als 2 blije kinderen namen we ze in ontvangst en dol gelukkig gingen we naar bed.